W dniach 13-17 czerwca 2022 r. Seminarium jest organizowane przez Biuro Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Wyjazd został sfinansowany w ramach projektu Promocja gospodarcza Województwa Podlaskiego pn. „Podlaskie – naturalna droga rozwoju”, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa I Wzmocnienie potencjału i konkurencyjności gospodarki regionu, Działanie 1.4. Promocja przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa, Podziałanie 1.4.1. Promocja przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa,
Celem seminarium była promocja potencjału gospodarczego województwa podlaskiego, wsparcie podlaskich przedsiębiorców na rynkach europejskich oraz nawiązanie i rozwijanie relacji biznesowych z partnerami zagranicznymi. Program wyjazdu był dość intensywny, wraz z wice Marszałkiem Województwa panem Markiem Olbrysiem, pracownikami urzędu Marszałkowskiego oraz innymi przedsiębiorcami z regionu gościliśmy w Ambasadzie RP w Londynie na spotkaniu z panią zastępcą ambasadora R.P. panią Agnieszką Kowalską. Rozmawialiśmy między innymi o promocji polskich produktów także przez placówki dyplomatyczne. Pani ambasador wspominała, że placówka angażuje się w promocję polskiego wina. I tu naszła mnie taka refleksja: placówki dyplomatyczne angażują się w promocję branży, która nie łudźmy się, goni światowy peleton producentów win. A mamy w naszym kraju prawdziwy skarb w postaci miodów pitnych bez wątpienia najlepszych lub jednych z najlepszych na całym Świecie, do tego osadzonych w ponad 1000 letniej historii naszego kraju i naszej tradycji. Jeśli chcemy promować Polskę w Świecie powinniśmy to robić, poprzez produkty które nas w Świecie wyróżniają – a takim bez wątpienia są miody pitne.
Podczas wyjazdu gościliśmy również w Zagranicznym Biurze Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Londynie na spotkaniu z pracownikami biura, oraz Polską Youtuberką i marketingowcem odpowiedzialnym za wprowadzanie Polskich produktów na Angielski rynek. Spotkanie było bardzo interesujące, ale najważniejsze były oczywiście spotkania z potencjalnym klientami zainteresowanymi naszymi produktami już wcześniej, lub takich, którzy dopiero je poznali. Takich spotkań mieliśmy trzy, ale tu szczegółów nie będziemy zdradzać 🙂